Kamery Live!

Sezon wiosenny już rozpoczęty, warto być na bieżąco z warunkami w skałach.
Od niedawna trwają prace, które pomogą nam w podjęciu decyzji, gdzie warto wybrać się na wspinanie:
odwiedź stronę JakiWarun.pl
Gorąco zachęcamy do wsparcia cennej inicjatywy. Dla sponsorów projektu zniżka na podklejenie butów we friction.pl!

Regulamin zamówień

Właścicielem portalu friction.pl jest firma Friction s.c. z siedzibą pod adresem ul. Szuwarowa 6/113, 30-384 Kraków, posługująca się numerem NIP 676-242-62-03. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług naprawy obuwia wspinaczkowego i trekkingowego przez firmę Friction.

Składanie zamówień
Zamówienia składa się drogą elektroniczną poprzez wypełnienie internetowego formularza Zamówienia. Poszczególne pary butów powinny być dodane jako osobne pozycje w koszyku. Po wprowadzeniu danych kontaktowych, na podany w zamówieniu adres e-mail wysyłane jest potwierdzenie zamówienia. Numer zamówienia otrzymany w potwierdzeniu należy załączyć do przesyłanej do nas (we własnym zakresie) paczki. Paczki prosimy adresować używając danych z podstrony Kontakt Prosimy też wstrzymać się z wykonywaniem przelewu do momentu odebrania przez nas przesyłki.
W razie jakichkolwiek problemów z przesyłką najszybszym sposobem ich wyjaśnienia jest kontakt telefoniczny, dlatego prosimy o podanie numeru telefonu w formularzu zamówienia.

Ceny
Podane ceny usług są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT.

Przygotowanie butów wspinaczkowych do naprawy

- Wysyłane do naprawy buty powinny być czyste.
- Po wyczyszczeniu buty należy dokładnie wysuszyć, unikając intensywnych źródeł ciepła.
- Bezwzględnie nie należy prać butów ze skóry naturalnej TUŻ PRZED wysłaniem do naprawy.
- Skórzane buty po wypraniu należy założyć na 1-2 treningi aby mogły odzyskać dopasowanie do stopy.
- Prosimy też nie wyciągać sznurówek.

Pranie butów oraz szybkie suszenie butów wspinaczkowych powoduje kurczenie się skóry, w skutek czego buty mogą nieco się odkształcać. Jest to naturalny proces, buty po praniu przez pewien okres są nieco ciaśniejsze i muszą ponownie dopasować się do stopy. Natomiast, jeśli tuż po praniu dokonamy wymiany rantów i podeszwy buty mogą z tego powodu stać się ciaśniejsze i utracić nieco fason.

Realizacja zamówień
W momencie odebrania przesyłki sprawdzamy, czy zamówione usługi zgadzają się ze stanem faktycznym. Jeśli konieczna jest korekta (np. dodatkowa wymiana rantów) dokonujemy aktualizacji wyceny zamówienia.
Odebranie paczki potwierdzamy emailem, przesyłając ewentualną zmianę wyceny. Dla zamówień z płatnością przelewem bankowym prosimy w tym momencie o wykonanie przelewu z podaniem numeru zamówienia. Potwierdzone zamówienie przechodzi do realizacji. Po ukończeniu naprawy przygotowujemy i wysyłamy paczkę zwrotną. Wysyłamy również emaila informującego o nadaniu przesyłki.

Czas realizacji naprawy
W przypadku większości zamówień czas realizacji waha się w granicach 5-10 dni roboczych dla butów wspinaczkowych i 7-14 dni roboczych dla butów trekkingowych. Maksymalny czas realizacji zamówienia to 14 dni roboczych. W szczególnych przypadkach (np. duże zamówienia grupowe, zdarzenia losowe) termin realizacji może ulec nieznacznemu wydłużeniu.
W uzasadnionych przypadkach rezerwujemy sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia. Dotyczy to skrajnych przypadków uszkodzeń konstrukcji buta, które uniemożliwiają ich naprawę.

Tryb ekspresowy
Naprawy w trybie ekspresowym wykonywnae są w czasie do 4 dni roboczych. Tryb ekspresowy wiąże się z dopłatą 30% i wymaga uprzedniego potwierdzenia telefonicznego.

Faktury VAT
Na życzenie klienta wystawiamy fakturę VAT. W celu otrzymania faktury należy zaznaczyć odpowiednią opcję w trakcie składania zamówienia oraz podać dane do faktury.

Dostawa
Kosztami przesyłki zwrotnej obciążany jest zamawiający. Dla przesyłek krajowych dostępne są następujące sposoby dostawy: przesyłka kurierska, przesyłka pocztowa, odbiór osobisty w Krakowie w oddziale przy ul. Romanowicza 4/543.
Termin otrzymania przesyłki po wykonaniu naprawy = czas realizacji naprawy + przewidywany czas dostawy. Czas dostawy: przesyłka kurierska: 1 dzień roboczy, paczka pocztowa: 1-2 dni robocze. Koszt przesyłki zagranicznej według taryfy wybranego dostawcy.

Dla zamówień 6 par lub więcej krajową przesyłkę zwrotną wysyłamy na nasz koszt.

W momencie odbierania przesyłki prosimy o dokładne sprawdzenie paczki i upewnienie się, że dotarła ona w nienaruszonym stanie. Dochodzenie ewentualnych roszczeń wobec firmy transportowej za szkody wynikłe ze zniszeń, lub uszkodzeń przesyłki bądź towarów są często niemożliwe, lub bardzo trudne po odebraniu niesprawdzonej przesyłki.
Obowiązkiem odbiorcy jest sprawdzenie stanu odbieranej paczki.

Formy płatności
Akceptowane formy płatności to: przelew na konto bankowe (przesyłki niepobraniowe), płatność w momencie odbioru paczki (przesyłka pobraniowa) oraz gotówka (odbiór osobisty). Dla przelewów bankowych (dane do przelewu w zakładce Kontakt) prosimy o podanie numeru zamówienia w tytule przelewu. Pozwola to na przyspieszenie obsługi płatności i wysyłki.

Nieodebranie zamówienia w terminie
Zamawiający naprawę akceptuje, że w przypadku nieodebrania naprawionego obuwia w wyznaczonym terminie firma Friction s.c. będąca wykonawcą naprawy nie jest zobowiązana do przechowywania danego zamówienia.
Zamawiający poprzez nieodebranie wyrobu w terminie do trzech miesięcy od dokonania naprawy wyraża zgodę na utylizacje zamówienia przez Friction s.c.
Nieodebranie naprawionego obuwia nie zwalnia Zamawiającego od obowiązku uiszczenia opłaty w kwocie ceny naprawy.

Gwarancja
Do każdej przesyłki dołączany jest paragon lub faktura VAT, będące podstawą gwarancji. Gwarancja obejmuje wykonane usługi w ramach naprawy obuwia wspinaczkowego i trekkingowego w zakresie wymiany podeszwy oraz rantów.
Nie objęte gwarancją pozostają natomiast wszelkie uszkodzenia lub zużycia (rantów, podeszwy) powstałe w wyniku normalnego użytkowania obuwia lub też będące wynikiem uszkodzeń mechanicznych lub innych powstałych z winy klienta.

Kraków, 2014-01-18, ostatnia aktualizacja 2017-04-04

© 2010-2016 Friction